This documentary takes a controversial, uncomprising look at the pathology of violence and fear in America, a country with the highest gun-murder rate in the world, where guns now outnumber voters and television sets. Are we a gun-crazy nation, or just crazy? Do we have Charlton Heston and the NRA to blame for this? Or is it our racial problems that we have yet to resolve and that causes so much killing? The right-wing says that Hollywood, Rock and Roll and the Internet are the culprits. Or, is it just that Americans are historically prone to violence? With the fallout from the tragic 1999 shooting at Columbine High School at its core, this feature-length film presents a provocative, profound and sometimes bitingly hilarious portrait of a country in the aftermath of September 11th.