The China of the early 70s still bears the yoke of the Cultural Revolution. Two teenagers, Luo and Ma, the children of intellectuals, are sent for reeducation to a remote area near Tibet. Right from the moment they arrive, the youngsters learn to get by for themselves and rebel against everything that surrounds them. One day, Luo and Ma meet the Ancient Tailor and his lovely granddaughter. Luo falls in love with the little seamstress and decides to educate her with stories taking their inspiration from Chinese melodramas... until they come across a real treasure: a suitcase full of foreign books, clearly forbidden, a finding weaving a net of amorous and amicable complicity between the three. Luo and Ma work by day and secretly read by night in order to be able to tell the locals of their new adventures. Shortly afterwards, Luo and Ma leave the village. The Cultural Revolution has ended.