Involuntarily-retired Colonel Hyde recruits seven other dissatisfied ex-servicemen for a special project. Each has a skeleton in the cupboard, money problems and is an expert in his field. The job is a bank robbery in the centre of London, directed military-style by Hyde and his second-in-command. Jack Hawkins, Nigel Patrick, Roger Livesey, Richard Attenborough and Bryan Forbes won the Best Actor Award for this movie at the San Sebastian Festival in 1960.