Before Spring is a poetical and apolitical portrait of life in communist China about work on the land and the seasons of the year. Starting with images of the harsh Inner Mongolia winter, it goes on to show the Spring Festival and how the countryside comes to life with the new season as the farmers start taking care of their fields. Initially called Snow, several young Chinese filmmakers were lucky enough to participate on this project alongside Joris Ivens and learn from his enormous experience.