The story begins in Marseilles. Young thug Michel Poicard steals a car and heads for Paris, finally killing the bike-riding cop who's hot on his heels with a gun he finds in the glove compartment. Arriving in Paris, he pockets a friend's money to be able to go and find his friend Patricia, an American who sells the Herald Tribune on the Champs Elysées. Patricia agrees to hide him and the two dodge the police, making love and stealing cars to raise money for a trip to Italy. But Michel's desperation grows as the police net tightens.