Offenbachen azken opera, E. T. A. Hoffmann, naturaz gaindiko literaturaren maisuaren hiru ipuin artegagarrietan oinarritua. Hoffmann, poeta zorigabekoaren paperean azaltzen da, maitasunean beti engainaturik; lehenik, maitemindu duen panpin mekaniko baten asmatzaileak; gero, prostituta veneziar batek eta honen zaintzaileak, eta, azkenik, Mirari doktore maltzurraren eraginpean hilzorian dagoen abeslari batek.