Bigarren Mundu Gerraren azken eguna Polonian. Maciek, Poloniako herri txiki bateko mugimendu nazionalista klandestinoaren kiderik gazteenak, barrutiko Alderdi Komunistaren idazkari berria den Szczuka hiltzeko mandatua jasoko du. Nazien aurkako gerra bitartean, alderdi berean zihardutenez, mandatuak kontzientzia-arazo bat sortuko dio Maciek-i eta soldaduaren betiko ezbaia erabaki beharko du: obeditu edo pentsatu. Borrokaldiaren amaierako festa ospatzen ari den hotelean bere biktimaren zain dagoela, argi eta hondakinen eraginez, iragarpen eta oroitzapenez beteriko ingurune irreal bat sortzen da: gerra eta mundu hobeago baten itxaropena, errautsak eta diamanteak.