A new housing block is going up in an emblematic working-class area where the inhabitants are living under the threatening cloud of renovation. The members of a film crew move in while the site is still nothing but a bit of land on which the kids play football and try to get on as best they can with the locals in order to be able to study the events surrounding both the actual building work and its effect on the area around it. The process soon uncovers the fact that the changes in the urban landscape are also bringing about a mutation in the people who live there. These are the foundations on which the film was built.