Good-for-nothing petty criminal, Iñaki, discovers on reading a letter from his father who had fled two years previously to Mexico, that his mother has been lying to them both. A failed holdup finally obliges him to follow in his progenitors's footsteps and hot-foot it across the sea. This is the tale of a meeting and a lie that will trap Iñaki and take him to a country full of contrasts, a lively, magical and most surrealistic of Mexico's. Not very sure how, he ends up forming part of a perilous dream. Way beyond the vast expanse of sea separating Mexico and Spain and of potential resentment dating from the Conquest, appear the value of friendship and of family ties; a few guys with not a lot of luck and an upstream life will fight against any odds to achieve that special dream... the caiman's dream.