Back from a wander around the Costa del Sol, Torrente decides to set up home in Marbella (where, we don't really know how or why, he feels at home) where he sets about doing the things he likes most: defending the locals, checking that justice is done and conning as many innocent people as he can. Enter a crazy but powerful arms runner, Spinelli, threatening to destroy the city if he isn't given the trifling sum of 2,000 million pesetas. Only one man can save Marbella, but he's away shooting another film, and the responsibility with all its weight falls on the shoulders of our man.