One late summer's day, Ulises arrives to work as the new Literature teacher at the local college in a small coastal town. There he discovers the Mediterranean sensuality thanks to the sea, the smell of the orange trees and the delicious homemade chips made for him by Martina. Ulises can't help falling madly in love with the girl. And Martina is bewitched by the stories he tells her. One daybreak, having gone out to fish tuna, Ulises disappears. Martina marries Sierra, a rich local builder. When she feels at home in her life of luxury, Ulises reappears, unable to forget her. Martina hides Ulises at the top of an unfinished skyscraper belonging to her husband where the couple meet for passionate encounters.