Miguel, a young hospital psychiatrist, is unexpectedly ditched by his wife Sara, on top of which he has to look after his mother-in-law, who naturally blames him for her daughter's flight. As if that wasn't bad enough, one of his patients, Paquito, a pleasant enough drug addict unable to keep his fingers out of other people's pockets, steals his wallet at one of their sessions. But the theft turns out to be a godsend for Miguel's depression when the search for his missing belongings leads him to Jasmina, Paquito's sister, a working-class girl struggling fiercely to support her family thanks to whom he starts to see his problems in a different light.