Towards the late 40s, US Air Force test pilots are faced with a formidable challenge apparently impossible to achieve: to break the sound barrier. One of them crashes in the attempt to succeed and a number of fellow pilots gather before his grave, including the prodigy of the group, Chuck Yeager. Although Yeager goes on to become the first man to actually succeed in crossing the sound barrier, his superiors subsequently omit to select him as an astronaut and leave him out of the Mercury project marking the start of the space race.