During the third year of President Salvador Allende's mandate in Chile, both the right and left wings are passionately organizing their campaign for the parliamentary elections as the camera takes to the street to film the action with no intermediaries. The upper and managerial classes intend to topple the socialist government. Politicians, activists and ordinary citizens give their opinions, creating a direct and lively chronicle of events prior to the tragedy of September 1973. The Chilean people play the leading role in this report of increasing perspective with the passing of time.