Otar Iosseliani
The mother of a large and extremely poor family works as a washerwoman, bringing the money home only to have it stolen by her an unregenerate drunk of a husband. Exasperated, the woman sets out after him, tracking him down in a museum hidden among the pictures on display, the guide and the visitors. Once alone, husband and wife realize they are standing in front of a painting of their home.