Lehengoz ikusi zuenetik, Joxek ezin ditu begiak Usuarengandik kendu. Eta neskaren begi argi biziak ere mutilarengan pausatu dira. Baina neskak haratago ere ikusten du... Bigarren Errepublikako urteetan, Iparraldeko herri bat asaldatuta dabil Ama Birjinaren agerraldiak direla eta. Beltzez jantzita, negarrez eta ezpata bat eskuetan duela, Ama Birjinak gerra izugarri bat iragartzen du. Gutxienez, hori da Ama Birjina ikusi dutela dioten gazte batzuei adierazi diena. Euskal bailarak fededunez, kuxkuxeroz eta eszeptikoz betetzen dira. Guztiek ikusi nahi dute mirakulua... edo gezurra. Guztiek ikusi nahi dituzte agerraldiak ikusten dituztenak. Eta Usua horietako bat da.