Jadanik helduaroan dagoen Tormesko itsumutilak Toledoko auzitegiaren aurrean hogeita hamar urtez emandako bizimoduaren arrazoia gosea saihestea zela frogatu beharko du, eta ez delituak egitea. Bere adierazpen sutsuetan, iragana, oraina eta etorkizuna nahasten ditu, entzuleak dibertitzeko asmoz, aldi berean garai hartako pertsonaia eta ohituren tapiz bat ehotuz, eta iseka berberaz, kleroa, boterea eta herria xehea aipagai dituela. Lázaro de Tormes pelikulak Paco Rabal handiaren azken antzezpenetako bat jasotzen du.