Dokumental honetan egileek bi urteren buruan urruneko gerratan boluntario izandako hamaika gizon eta emakume elkarrizketatu dituzte, drama horien eszenatokiak ezagutu dituzten horiek, Wolchov-eko ur izoztuetatik hasi eta Alcarriako estepa gogorreraino. Epiko, iheslari, abenturazale, liriko sutsuak eta iraultzaile ortodoxoen legio heterodoxo haien partaide ziren horietako batzuren istorio pertsonalizatuak dira. Gazte komunistak edo antikomunistak. Ideologia eta gizarte-maila antagonikoetatik abiatuta, mundua aldatuko zutelakoan borrokatu zutenak; nola jakin gabe ere, ez noiz, ezta norentzat ere. Milaka gazte euren buruez arrotz bihurtu ziren azkenerako. Ezusteko abenturaz jositako bidaiaren bila boluntario edo ezboluntario. Euren bizitzetako abenturarik handiena.