Lubakietan gerra lokara iritsi da, ez aurrera ez atzera. Frantziako Estatu Nagusiak iritzi publikoa lasaituko duen ekintza entzutetsu bat behar du. Honela, Broulard jeneralak Mireau jerenalari alemaniar posizio bat bereganatu dezan eskatzen dio. Mireauk Dax koronelari Estatu Nagusiko planaren berri emango dio orduan. Hura gauzatzeko ardura duen Daxi plana zentzugabea iruditzen zaio. Alabaina, Dax berak gidatuko du erasoa, triskantza izugarria bihurtuko dena. Bigarren soldadu-txandak erasotzeari uko egingo dio. Mireau jeneralak, bere onetik aterata, Rousseau kapitainari bere gizonak borrokatzera behartzeko bonbardatu ditzala agintzen dio. Rousseauk ezetz dio, idatzizko agindurik ez bada. Erreklutak bira egin eta atzera lubakietara itzultzen dira. Daxek gerra-kontseiluan Mireauk fusilamenduarekin zigortu nahi dituen hiru soldaduen defentsa bere gain hartuko du.