Portugalen, 1974ko apirilaren 24tik 25erako gauean, irratian debekatutako kantu bat entzuten da: Grandola, vila morena. Kontsigna bat da, Europako diktadura zaharrenetako batean armak baztertzea erabaki duten militarrek matxinada has dezaten. Txilen Pinocheten kolpea gertatu zenetik hilabete gutxi bakar batzuk igaro dira, baina altxamendu hau oso bestelakoa da. Testuinguru honetan, pelikulak hiru pertsonaia nagusien istorioa kontatzen du: bi kapitaina, Maia eta Manuel, eta Antonia, horietako batekin ezkondutako irakasle eta kazetari gaztea. Maia kapitainaren pertsonaia ?krabelinen iraultzako? buruzagietako batean, Salgueiro Maia famatuan oinarritzen da.