Gene Hackman and Morgan Freeman head the cast in this film noir set on a Caribbean island during New Years Eve. An American remake of the French film Garde à vue, by Claude Miller which was based in turn on the novel "Brainwash" by John Wainwright. An interesting duel between two great actors face to face on screen for the first time.