Joseph Gordon is accused of having murdered his wife. His defence lawyer is convinced that he is guilty, but uses all the legal devices he has learnt to get him declared not guilty. A theatrical film that puts the emphasis on a study of atmosphere and characters rather than on the typical dramatic effects of this kind of film.