Carol Reed
Back in London with an English subject, Reed's inspiration seemed to revive even though this was such an odd project as this musical version of Dickens's "Oliver Twist". The melodramatic story of a child brought up among thieves receives a cheerful treatment in Reed's hands, who shows off his plastic skills in the dance scenes and in the final chase. It was a huge box-office success and won the Oscar for best director and best film.