Carol Reed
Reeds first important work is a choral film that depicts how various groups of characters spend a weekend at the coast: a couple, two girlfriends, a large family... Reed's quasi-documentary vision is closer to Menschen am Sonntag (People on Sunday) than to its more obvious reference point: Grand Hotel. Margaret Lockwood, Reed's muse in the 30's, plays the leading role in one of the stories.