Bernardo Bertolucci
This was the last of his exotic films. Little Buddha was misunderstood to a certain extent when it was first released. Considered to be a religious film, Bertolucci dared to do something really difficult: to talk about Buddhism and to do so using simple understandable language. "Buddhists never talk about the soul, which is a religious idea, but they do talk about the mind. The mind is something we need; it is the brain in a word". (B.B).