Based on George Orwell's homonymous novel, this version of Animal Farm has been made with state-of-the-art animatronic technology developed by Jim Henson's Creature Shop, in combination with a cast of real people and animals. Pete Postlethwaite plays the part of the obnoxious and inebriate farmer responsible for sparkingoff the revolution and occupation of his farm by an army of badly treated animals who establish a repressive and merciless system with the guard-dog seconded pigs in command.