Every year, a very wealthy American old lady gives a couple the opportunity to win one million dollars by means of a card game. Alas, when fortune seems to favour the couple, fate plays its trick so that relationships between rich and poor continue the usual way. This bitter story once again shows the relevance of Italian critical comedy.