By means of little anecdotes, the film shows different aspects of Adriana Starelli's personality. A farmer's daughter, starred by Stefania Sandrelli, she leaves her home and tries her luck in Rome. She manages to get temporary jobs as a model and small roles as an actress in films. However, her beauty and innocence prompt men to take advantage of her.