This well known film, based on Eduardo de Filippo's comedy "Filumena Marturano," tells us about a young woman from Naples who has been a prostitute since adolescence. One day, a prosperous businessman decides to take her into his home and avail himself of both a lover and someone to look after his mother. Since the wedding she seeks doesn't seem to materialize, she pretends to be dying in order to marry her protector.