It's 1980 in Chile. Guillermo, Fernando and Isabel make up their own utopian Independent Republic in the desert. Ten years later, however, things are quite different: The old friendship has changed, Fernando and Isabel have a son, the utopia is over. Carmen Maura and Maribel Verdú are part of the cast in this film by the director of La frontera.