On the outskirts of a provincial town, Pájaro is determined to enter the Guinness Book by breaking the longest bike ride record. He gets on his bike and rides round the fountain in the square with the help of his friend Lopecito. This is the story of a man willing to face life's challenges. This race will open for him the path to love and it may redeem him...