Through producer Ross Hunter's initiative, Douglas Sirk shot three remakes of the same number of melodramas by Stahl. This is the first and most faithful to the original. Sirk shot this plot he considered impossible --after ruining Jane Wyman's life, Rock Hudson makes amends and wins her heart-- with subtle irony and won the hearts of modern critics as well as that of his self-proclaimed disciple Fassbinder.