Based on the same story by Stefan Zweig that inspired Only Yesterday. Ophuls creates a tragic poem about a woman's love obsession for a transient lover who doesn't remember her, in a more desperate tone than Stahl's version. This is a masterpiece by the most romantic director in the history of the movies.