JOHN M. STAHL
This is perhaps Stahl's best comedy and maybe one of the surprises of this retrospective. Monty Woolley is a famous painter. When his butler dies, he pretends it to be his own death and impersonates the deceased, which will bring about all sorts of complications, from bigamy to the difficulty to carry on his work posthumously. Stahl derides British institutions and deals with some of his recurrent topics in a humorous vein.