BERTRAND TAVERNIER
Capitaine Conan completes Tavernier's dipthych on World War I. Here he focuses on a warrior, rather than a soldier. Capitaine Conan is in command of a group of East Army men during the decisive September 1.918 Balkans Battle at Monte Solok. Men's uncontrolled violence, the brutality of those who fight without scruples, honour, the value of friendship... These are the main topics in a film that goes far beyond its historical contents.