BERTRAND TAVERNIER
30 years after the end of the Algerian War, Tavernier dares to turn the knife in the wound of this shameful episode in the History of France. Whatever happened in that undeclared war in which nearly three million French soldiers took part? He sets base in Grenoble, where he interviews 40 survivors, enlisted men, who recall, explain and relive an atrocity that marked the country. Without historical documents or flashbacks, focusing from the present, La guerre sans nom is a fierce X-ray of a time and a country.