BERTRAND TAVERNIER
Daddy Nostalgie is one of his own most deeply felt films. Though constructed as a minor film, it's loaded with feelings that overflow the screen. There's the sick father, a daughter who decides to keep him company in his last days, and the silent, hostile mother. Even though it was dedicated to Michael Powell, it was Tavernier's own father that was in mind and it's turned out to be a homage to Dirk Bogarde.