BERTRAND TAVERNIER
After a couple of years making documentaries, Tavernier returns to fiction with a bright, sensual film, one of his own favourites together with Coup de torchon. A painter who lives a secluded life in the country is unexpectedly visited by his daughter Irene on a warm summer's evening. Their chats, walks together, and even disagreements bring a breath of fresh air . The old painter is sorry to see her go after this last Sunday in the country. Perhaps Tavernier's personal homage to Jean Renoir.