BERTRAND TAVERNIER
T.V.'s abusive power, already pointed out in his previous film, is the core of the story here. La mort en direct is a successful T.V. program which shows people in their last throes and is watched through Keitel's eyes. His encounter with Romy Schneider will make him aware of the violent intrusion. The film denounces the media as well as showing the actress's sadness which somehow forebodes-- almost live-- her own coming death. The film is dedicated to Jacques Tourneur.