BERTRAND TAVERNIER
Tavernier speaks in first person through the character of a film director, starred by Michel Piccoli. It's not the story itself that is autobiographical but rather Tavernier's stand vis a vis reality and the need for social commitment in order to carry on. A little big film, very meaningful in his career.