1936ko hasiera,. Galiziako herriska batean, Moncho, zortzi urteko mutiko bat, eskolan hastera doa. Beldur da. Maisu-maistrek jo egiten dutela entzun baitu. Don Gregorio berak, inor jotzen duen maisuak, etxera haren bila joan beharko du. Don Gregoriok bere ikasleei funtsezkoak baina batere akademikoak ez diren ezaguerak irakasten dizkie: patataren jatorri amerikarra edo tximeleten mihia kiribila izatearen beharra. Udaberria iristean, Don Gregoriok eskolak mendialdean emango ditu. Izadiaren behaketak orduak eta orduak etxe barruan irakurtzen emateak baino gehiago erakus diezaieke bere ikasleei. Uztailaren 18an dena hautsiko da ordea. Erakutsitako balore eta oinarriak alde batera utzi eta ilaslearen eta maisuaren arteko harremana etengo da.