Filme ezagun honek Eduardo de Filipporen Filumena Marturano komedian du oinarria. Bertan, bere protagonista aurkezten zaigu, nerabe denetik prostituzioan jarduten duen gazte napoliarra. Egun batean, merkatari aberats batek bere etxean hartzea erabakitzen du, eta maitale izateaz gain bere ama zaintzeko ere erabiliko du. Gazteak hainbeste desio duen ezkontza ez da inondik ageri, eta hilzorian dagoela antzeztu beharko du, bere babeslearekin ezkondu ahal izateko.