Cynical as ever, hard-boiled private eye Philip Marlowe has left the tranquility of bachelorhood for married life. Moving to the small desert town of Poodle Springs after wedding the daughter of a billionaire, Marlowe becomes immersed in deadly intrigue. Uncovering a sinister scheme that might involve both his wealthy wife and father-in-law, - the associate of his main suspect - the world-weary Marlowe's battle of love versus old habits dupe him into showing a vulnerability that could cost him his life.