Peasant boy Luis dreams of capturing the aeroplane reflected in the water which has accumulated in the area around the maize field. After several attempts, and much to his mother's disgust, he succeeds in catching it in a wooden box. The plane is so noisy that Luis is afraid it'll waken his mother, so he hides it beneath the corn they have already harvested. The next morning the plane is dying.