Sad and timorous, little Julito leads a rotten life in miserable surroundings with his drunk and embittered parents. The hand-to-mouth conditions on which the family tries to get by obliges the parents to chop off bits of their body and swap them for food at the butcher's. One afternoon, the tragic experience of being sent to get the meat opens Julito's eyes to the true and horrible vision of the real world and deprives him of his innocence in the cruelest possible way, thereby awakening a feeling of deep hatred for everyone around him.