TERRY GILLIAM
The year 2035. Most of the people in the world have been killed by a virus and the few who have actually survived live below ground in waiting for the discovery of an antidote against the plague. James Cole, a convict tormented by the images of a recurrent dream, is sent back to the past to collect information on the origin of the virus and the organisation supposedly responsible for spreading it: the Army of 12 Monkeys.