TERRY GILLIAM
Towards the end of the 18th century, in a city beseiged by the Turks, a theatre company is presenting a work on the marvellous adventures of Baron Munchausen. The show is interrupted by the Baron himself, who accuses the actors of lying and proceeds to tell his own version of the story, including an explanation of how the war with the Turks really started.