Cousins Agnese and Cesira live together with the former's father and an old aunt. Agnese is beautiful, provocative and a great success with men, while Cesira is plain, a dreamer, and vain into the bargain. A fortune-teller has told Cesira that she will be lucky in love because she was born under the sign of Venus, and she's therefore completely convinced that she's got four men at her heels. But her dreams soon go up in smoke when it turns out that the four men don't exactly share her opinion. Mario, the photographer, fancies Agnese; Romolo's only thoughts are about how to sell a stolen car; Alesio, the poet, uses Cesira to type up his theatre piece; and the last of the bunch, the virile fireman Ignazio, gets Agnese pregnant.