A mixture of history and entertainment, this documentary starts from the origins of the Cuban son right up to the Salsa played today in New York, San Juan, Havana and Caracas, and tells, in the voice of its best known performers, the long history of a musical movement that has set the feet of the world going. Special guest salsa musician Isaac Delgado narrates the story. Other figures who tell their part of the tale are Cachao, tito Puente, Oscar D’León, el Gran Combo de Puerto Rico, Celia Cruz, Chucho Valdés, Juan Formell, Eddie Palmieri and Johnny Pacheco.