Eufemio eta Chabela, nekazari bikote umil baten Nicoas izeneko semea gaixotu egiten da. Botikak erosteko dirurik ez dutenez, Chabelak, etsi-etsian, horiek ordaintzeko laguntza eskatzen dio Tomas zaharrari, baina honek baldintza gisa emakumearekin oheratzea eskatzen dio; andreak ezetz dio ordea. Eufemiok perla bat lapurtzen du, baina galdu eta txerri batek irentsiko ditu. Erruduntzat jo eta gartzeleratu egiten dute. Bien bitartean, jendeak Tomas zaharrak Nicolas sendatzeko dirua eman dezan behartzen du. Beren aurkako frogarik ez dagoenez, Eufemio aske ateratzen da eta perla aurkituko du atzera ere.